De uitbetalers vervullen een centrale rol en dat is meer dan het Groeipakket 'uitbetalen' ! Elk kind verdient de kans om zich optimaal te ontplooien. De uitbetalers helpen ouders en jongeren bij vragen over de financiële tegemoetkomingen en ze volgen de gezinsdossiers nauwgezet op. Waar nodig staan ze ouders bij voor specifieke ondersteuning. Zo zorgen ze voor een Groeipakket op maat van elk kind in elk gezin. De afgelopen vijf jaar hebben de uitbetalers ook fors geïnvesteerd in digitale toepassingen. De ontwikkeling van online portalen, Mijn Burgerprofiel en de eBox heeft de interactie met ouders gestroomlijnd en geoptimaliseerd.
Kruimelpad
De uitbetalers: dicht bij de gezinnen
Vijf jaar geleden, op 8 februari 2019, werd het Groeipakket voor de allereerste keer uitbetaald. Daarvoor zorgen de vijf uitbetalers - Parentia, Fons, KidsLife, MyFamily en Infino. De voorbije jaren is er veel veranderd. Het uitbouwen van een goede dienstverlening en de verdere investering in digitalisering, speelden daarbij een belangrijke rol.
Een onmisbare schakel
Persoonlijk contact
Naast de online kanalen bieden de uitbetalers ook ondersteuning via telefoon, e-mail en fysiek contact. Ouders kunnen steeds terecht met hun vragen of voor hulp bij het beheren van hun dossier. Bovendien zijn er ook zitdagen en vaste loketten waar ouders zelf langs kunnen gaan. Dit is belangrijk voor ouders die minder digitaal vaardig zijn of die nood hebben aan een persoonlijk gesprek.
Eenvoudiger, efficiënter en transparanter
De uitbetalers van het Groeipakket hebben de afgelopen jaren een belangrijke rol gespeeld in de digitalisering van de gezinsbijslagen in Vlaanderen. Naast Mijn Burgerprofiel en de eBox maken de online portalen van de uitbetalers het beheer van het Groeipakket eenvoudiger, efficiënter en transparanter dan ooit tevoren. Ze zullen blijven inzetten op digitale innovatie, zonder het belang van persoonlijk contact uit het oog te verliezen.